Zadania i kompetencje

Dyrektor

nadzoruje pracę:

1) Centrum Aktywizacji Zawodowej,
2) Działu Finansowo - Księgowego,
3) Działu Organizacyjnego – Administracyjnego,
4) Radcy Prawnego,
5) Służby BHP, p-poż,
6) Inspektora Ochrony Danych,
7) Samodzielnego stanowiska ds. kontroli wewnętrznej.

Do kompetencji Dyrektora PUP należy w szczególności:

1)    organizowanie i nadzorowanie działań PUP; 
2)    realizacja zadań określonych w art. 38 ust.1 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy 
i służbach zatrudnienia, w zakresie udzielonego przez Prezydenta upoważnienia, w tym 
w szczególności:
a)    podejmowanie i realizacja działań w zakresie aktywności zawodowej, wspierania zatrudnienia oraz rynku pracy,
b)    rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy,
c)    promocja usług PUP,
d)    wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie udzielonego przez Prezydenta upoważnienia,
e)    inicjowanie, organizowanie projektów lokalnych na rzecz aktywizacji osób bezrobotnych,
f)    pozyskiwanie środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych, w tym EFS w ramach konkursów;
3)    realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w zakresie udzielonego przez Prezydenta upoważnienia, w tym w szczególności:
a)    realizacja działań w zakresie wydawania zezwoleń na pracę sezonową,
b)    realizacja działań w zakresie rejestrowania oświadczeń o powierzeniu pracy cudzoziemcowi,
c)    wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie udzielonego przez Prezydenta upoważnienia;
4)    realizowanie zadań wynikających z przepisów innych aktów prawnych dotyczących aktywności zawodowej, wspierania zatrudnienia oraz rynku pracy, których realizatorem jest PUP;
5)    planowanie, wytyczanie kierunków działania, organizacja pracy PUP;
6)    planowanie i dysponowanie środkami budżetowymi;
7)    planowanie i dysponowanie środkami FP, PFRON, środkami UE oraz innymi funduszami celowymi będącymi w dyspozycji PUP;
8)    składanie oświadczeń woli na podstawie udzielonego przez Prezydenta upoważnienia w zakresie dotyczącym działalności PUP; 
9)    wydawanie zarządzeń, poleceń służbowych i okólników dotyczących funkcjonowania PUP oraz udzielanie upoważnień;
10)    prowadzenie polityki kadrowej, w tym wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec zatrudnionych w PUP pracowników; 
11)    dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników, a w szczególności umożliwienie pracownikom uczestniczenia w szkoleniach organizowanych dla służb zatrudnienia;
12)    wykonywanie kontroli pracy podległych komórek organizacyjnych z punktu widzenia merytorycznego i formalnego;
13)    dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych bezpośrednio podległych pracowników samorządowych;
14)    powierzanie, w uzasadnionych przypadkach, podległym pracownikom wykonywania czynności 
i zadań dodatkowych nieobjętych zakresem czynności.


Zastępca Dyrektora

nadzoruje pracę:

1) Działu Ewidencji i Świadczeń,
2) Referatu Zarządzania Dokumentacją,
3) Samodzielnego stanowiska ds. windykacji i egzekucji,
4) Samodzielnego stanowiska ds. Krajowego Funduszu Szkoleniowego.


Do kompetencji Zastępcy Dyrektora należy w szczególności:

1)    zastępstwo Dyrektora PUP w czasie jego nieobecności w zakresie wszystkich zadań 
i kompetencji;
2)    planowanie, wytyczanie kierunków działania i organizacja pracy podległych komórek organizacyjnych;
3)    koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań w zakresie wyznaczonym przez Dyrektora PUP;
4)    promocja usług PUP;
5)    wydawanie decyzji administracyjnych w przedmiocie wynikającym z działania podległych komórek organizacyjnych w oparciu o upoważnienie Prezydenta;
6)    składanie oświadczeń woli na podstawie udzielonego przez Prezydenta upoważnienia w zakresie dotyczącym działalności PUP; 
7)    udzielanie pomocy pracownikom podległych komórek organizacyjnych w opracowywaniu procedur administracyjnych i wytycznych w realizacji zadań;
8)    wykonywanie kontroli pracy podległych komórek organizacyjnych z punktu widzenia merytorycznego i formalnego;
9)    dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych bezpośrednio podległych pracowników samorządowych;
10)    powierzanie, w uzasadnionych przypadkach, podległym pracownikom wykonywania czynności             i zadań dodatkowych nieobjętych zakresem czynności.

metryczka


Wytworzył: Piotr Trzaskalski (4 września 2009)
Opublikował: Piotr Trzaskalski (4 września 2009, 13:39:30)

Ostatnia zmiana: Jarosław Góźdź (1 czerwca 2025, 11:46:54)
Zmieniono: zmiana treści w związku z wejściem w życie ustawy z dn.20/03/2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 5993