Radca prawny

Do podstawowego zakresu zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie zadań określonych w ustawie z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 2115 z poźn zm.) w szczególności:

1)    prowadzenie spraw, w ramach udzielonego pełnomocnictwa Dyrektora PUP, przed sądami powszechnymi, administracyjnymi oraz przed innymi organami orzekającymi, a także 
w postępowaniach egzekucyjnych;
2)    dochodzenie należności PUP przez podejmowanie czynności przed Sądem lub innym organem powołanym do rozpoznawania spraw, a także egzekwowanie roszczeń;
3)    obsługa prawna PUP w zakresie:
a)    opiniowania pod względem formalno-prawnym projektów regulaminów, zarządzeń Dyrektora 
i innych aktów wewnętrznych dotyczących funkcjonowania PUP,
b)    opiniowania pod względem formalno-prawnym umów cywilnoprawnych, wypowiedzeń umów cywilnoprawnych, decyzji administracyjnych oraz innych dokumentów niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadań PUP,
c)    udzielania wyjaśnień, sporządzania opinii i interpretacji nowych bądź skomplikowanych przepisów prawnych, kierowanych przez kierowników komórek organizacyjnych PUP 
w zapytaniach;
4)    przekazywanie do Referatu Zarządzania Dokumentacją dokumentów związanych z funkcjonowaniem komórki, podlegających archiwizacji.
2.    Radca Prawny ma prawo pozyskiwać od pracowników PUP wszelkie wyjaśnienia i dokumenty mające związek z rozpatrywaną sprawą.

metryczka


Wytworzył: Jarosław Góźdź (31 grudnia 2015)
Opublikował: Jarosław Góźdź (31 grudnia 2015, 11:57:53)

Ostatnia zmiana: Jarosław Góźdź (1 czerwca 2025, 12:25:26)
Zmieniono: zmiana treści w związku z wejściem w życie ustawy z dn.20/03/2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2701